Coffee, Coffee Good for Your Heart
June 27th, 2012 | Published in Health News, Reports and Studies
Better for you brand managers: W
ho does a better job than the coffee manufacturers of touting health benefits? A new meta-analysis of five previously completed prospective studies finds that drinking two 8-ounce cups of coffee a day gives people an 11% lower risk of developing heart failure, compared to people who don’t consume any coffee. The analysis, published in the American Heart Association’s journal Circulation: Heart Failure, reviewed five studies conducted between 2001 and 2011 and included a total of 140,220 patients. Coffee’s steady drumbeat of releasing studies is a good model for other trade associations and producers.
